W związku z wprowadzeniem w całym kraju nowych zasad segregacji odpadów komunalnych u źródła zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19)., od dnia 1 lipca 2018 r. w Bielsku-Białej obowiązywać będą nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości niezamieszkałych.
DAJEMY RZECZOM DRUGIE ŻYCIE
- Szczegóły
Zapraszamy 12 październik 2019 r. na ostatni w tym roku Charytatywny Kiermasz Ekologiczny w godz. 11.00-15.00 do PSZOK.
12 października w godzinach od 11.00 do godz.15.00 odbędzie się charytatywny kiermasz rzeczy używanych w ramach akcji "Dajemy rzeczom drugie życie". Po raz ostatni w tym roku zostanie otwarty Zielony Kontener ARKI, gdzie gromadzone są rzeczy używane, w dobrym stanie, przeznaczone na ponowną sprzedaż. Dochód przeznaczony jest na zajęcia edukacyjne dla dzieci z domu dziecka i świetlic środowiskowych. Zapraszamy na akcję - dokonując zakupu lub po porzez oddane swoich rzeczy, które trudno wyrzucić, ponieważ są jeszcze w dobrym stanie i mogą innym posłużyć. Rzeczy te można przynosić na bieżąco, przy okazji wizyt na PSZOK ul. Straconki 1. Mogą to być nie tylko zabawki, ale również sprzęt sportowy, biżuteria czy artykuły do domu.
Daj drugie życie używanym rzeczom - nie wyrzucaj! Kiermasz to świetna okazja by nabyć w niskiej cenie bardzo fajne rzeczy w dobrym stanie, zabawki sprzęt sportowy dla dzieci wózki wanienki bujaczki rowerki rolki - mówi Ania Indianka Sobańska, koordynatorka sobotniej wyprzedaży. Pogoda ma być słoneczna to świetna okazja na jesienny pchli targ.
„Cieszy nas możliwość organizowania akcji lokalnej, nowoczesnej i tradycyjnie łączącej tematykę ekologiczną z społeczną. Super, że możemy robić coś lokalnie spotykając się z pozytywnym i ogromnym zainteresowaniem, a jeszcze możemy promować nowoczesne rozwiązania gospodarki zeroodpadowej.” – Wojciech Owczarz.
BRAK ZBIÓREK ELEKTROŚMIECI JESIEŃ 2019
- Szczegóły
BRAK ZBIÓREK ELEKTROŚMIECI
Gmina Bielsko-Biała nie będzie organizować sezonowych zbiórek elektrośmieci w okresie jesiennym 2019.
Elektrośmieci należy oddawać do PSZOK ul. Krakowska 315d lub przy ul. Straconki 1 lub skorzystać z usług firm odbierających sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych.
Wykaz firm zajmujących się zbieraniem ZSEiE - pobierz tutaj
UWAGA! NOWELIZACJA USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH
- Szczegóły
W związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, od dnia 6 września 2019 r. w życie weszły następujące zmiany:
- nie jest możliwe składanie deklaracji zmniejszającej wstecz wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, za wyjątkiem, gdy:
- deklaracja została złożona w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana (DGO-1, DGO-2, DGO-3);
- deklaracja złożona została przez właściciela nieruchomości w związku ze śmiercią mieszkańca (DGO-1, DGO-3) w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia. Po przekroczeniu tego terminu właściciel może złożyć deklarację zmniejszającą wysokość zobowiązania w terminie do 10 dnia kolejnego miesiąca.
- zmniejszenie opłaty poprzez złożenie deklaracji DGO-2 w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana będzie możliwe tylko, jeśli właściciel nieruchomości złożył w tut. Urzędzie Miejskim z zachowaniem trybu i terminów reklamację dotyczącą niewłaściwego świadczenia usług przez firmę wywozową, która została rozpatrzona pozytywnie.
Tryb zgłaszania reklamacji:
Nieprawidłowości w zakresie realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych, w tym opóźnienia w odbiorze, brak podstawienia pojemników należy niezwłocznie zgłaszać w terminach i formach przewidzianych w Uchwale Rady Miejskiej w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Śl. z 2019, poz. 4523 – t. j.):
- e-mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 2 dni roboczych od daty wskazanej w harmonogramie - w przypadku braku terminowego odbioru odpadów,
- pismem w sprawie nieodebrania odpadów komunalnych w terminach wynikających z harmonogramu – w terminie 5 dni roboczych licząc od daty ustalonej w harmonogramie odbioru odpadów.
Reklamacje e-mailowe lub składane osobiście lub pisemnie po przekroczeniu ww. terminów oraz interwencje telefoniczne nie będą rozpatrywane i nie będą stanowiły podstawy do złożenia deklaracji zmniejszającej wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W przypadku, gdy właściciel nieruchomości składa pierwszą deklarację w związku z zamieszkaniem na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych nadal obowiązuje termin 14 dni od wystąpienia ww. zdarzeń do złożenia deklaracji.
Podstawa prawna:
art. 1 pkt 15 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019, poz. 1579) wprowadza nowe brzmienie przepisu art. 6m:
ust. 2: "W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie
do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana".
ust. 2a: "W przypadku uchwalenia nowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wójt, burmistrz lub prezydent miasta zawiadamia właściciela nieruchomości o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej jako iloczyn nowej stawki opłaty i danych podanych w deklaracji. W takim przypadku właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do złożenia nowej deklaracji i uiszcza opłatę
za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu. Zawiadomienie zawiera pouczenie, że stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego".
ust. 4: "Właściciel nieruchomości nie może złożyć deklaracji zmniejszającej wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 2".
ust. 5: "Przepisu ust. 4 nie stosuje się, jeżeli właściciel nieruchomości złoży nową deklarację zmniejszającą wysokość:
1) zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w związku ze śmiercią mieszkańca w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia; (...)."
Program bezpłatnego użyczenia kompostowników - zakończony
- Szczegóły
Uwaga! od 1 lipca 2019 r. zmiany godzin pracy PSZOK
- Szczegóły
Informujemy, że od 1 lipca 2019 r., zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej VII/100/2019 z dnia 14 maja 2019 r. godziny otwarcia PSZOK przy ul. Krakowkiej 315d oraz ul. Straconki 1 w Bielsku-Białej ulegają zmianie.
PSZOK przy ul. Krakowkiej 315d czynny będzie w okresie:
- Od marca do października - od pon.- pt. w godzinach od 7:00-19:00
w sob. w godzinach od 9:00-17:00 - Od listopada do lutego - od pon.- pt. w godzinach od 7:00-19:00
w sob. w godzinach od 8:00-16:00
PSZOK przy ul. Straconki 1 czynny będzie w okresie:
- Od marca do października - od pon.- pt. w godzinach od 9:00-19:00
w sob. w godzinach od 10:00-17:00 - Od listopada do lutego - od pon.- pt. w godzinach od 9:00-16:00
w sob. w godzinach od 9:00-16:00
Uchwała Rady Miejskiej VII/100/2019 z dnia 14 maja 2019 r.
ZMIANY DOTYCZĄCE ŚWIADCZENIA USŁUG DODATKOWYCH
- Szczegóły
W związku z nową uchwałą nr VI/70/2019 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie określenia rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez Miasto Bielsko-Biała w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, sposobu ich świadczenia oraz wysokości cen za te usługi, która wchodzi w życie dnia 9 kwietnia 2019 r. oraz podpisaniem umowy z nowym Wykonawcą zamówienia na usługi dodatkowe będą przyjmowane od dnia 9 kwietnia 2019 r.
Na stronie www.czystemiasto.bielsko-biala.pl zostały opublikowane nowe wzory formularzy zamówienia usług dodatkowych.
Formularze, które wpłyną do Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej przed tym terminem lub zostaną złożone na nieaktualnych drukach nie będą realizowane.
Wznowienie świadczenia usług dodatkowych na nowych zasadach nastąpi od dnia 9 kwietnia 2019 r., a szczegółowe informacje o zasadach realizowania usług dodatkowych wraz z nowymi wzorami formularza znajdują się w zakładce „Usługi dodatkowe”.
INFORMACJA DOTYCZĄCA SELEKTYWNEGO ZBIERANIA ODPADÓW W BUDYNKACH WIELORODZINNYCH
- Szczegóły
Z niepokojem obserwujemy tendencję wzrostową otrzymywanych od firmy wywozowej sygnałów, że w altanach śmietnikowych będących miejscem gromadzenia odpadów przez mieszkańców budynków wielorodzinnych odpady nie są zbierane zgodnie z obowiązującymi zasadami selektywnej zbiórki. Aktualnie, w razie stwierdzenia takiego stanu rzeczy, pracownicy firmy SUEZ Bielsko-Biała S.A. przyklejają specjalne naklejki na pojemniki. Czerwona „smutna buzia” oznacza, iż w danym pojemniku znajdowały się odpady nieprawidłowej frakcji. Taka czerwona naklejka jest formą ostrzeżenia dla mieszkańców, jednakże zdarzają się altany, gdzie pomimo naklejki nie odnotowano żadnej poprawy w segregacji odpadów. Dlatego aktualnie przygotowywane są w tej sprawie pisma informacyjne dla zarządców nieruchomości/spółdzielni mieszkaniowych, gdzie takie przypadki odnotowano.
W przypadku braku poprawy jakości segregacji kolejnym krokiem będzie informacja o konieczności złożenia deklaracji uwzględniającej wyższą opłatę za gospodarowanie odpadami przewidzianej w przypadku niezachowania zasad selektywnej zbiórki.
W przypadku niezłożenia, pomimo otrzymanej informacji, korekty deklaracji i niewniesienia wyższej opłaty za miesiące w których stwierdzono nieselektywną zbiórkę, będą wszczynane postępowania podatkowe mające na celu określenie wyższej opłaty, którą będą ponosić wszyscy mieszkańcy korzystający z altany śmietnikowej stanowiącej miejsce gromadzenia odpadów dla budynku, w którym zamieszkują.
W celu uniknięcia takich sytuacji apelujemy do mieszkańców o dołożenie starań w zakresie przestrzegania ustalonych zasad selektywnej zbiórki, a do zarządców budynków i służb porządkowych spółdzielni o zwracanie uwagi na stan odpadów przygotowanych do odbioru.
HARMONOGRAMY ODBIORU NA 2019 ROK
- Szczegóły
Trwa rozsyłanie harmonogramów odbioru odpadów na 2019 rok. W kopercie wraz z harmonogramem odbioru dla nieruchomości zamieszkałych znajduje się komplet 7 worków na rok 2019 na odpady zielone, oznaczonych kodami QR przyporządkowanymi do poszczególnych nieruchomości.
W przypadku nieotrzymania do końca roku takiej przesyłki proszę fakt ten zgłaszać w terminie 10 dni roboczych (czyli do 15 stycznia 2019 r.)
- mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub
- pisemnie na adres: Wydział Gospodarki Odpadami Urząd Miejski w Bielsku-Białej, pl. Ratuszowy 5, 43-300 Bielsko-Biała.
W związku z optymalizacją tras odbioru odpadów wprowadzonych przez firmę wywozową do harmonogramów na 2019 rok, na niektórych nieruchomościach mogą pojawić się jednorazowo dłuższe przerwy pomiędzy ostatnim odbiorem danej frakcji odpadów w grudniu i pierwszym odbiorem w styczniu nowego roku. Dla takich nieruchomości wraz z harmonogramem do wysyłanej koperty zapakowano dodatkowe worki na Szkło, Papier lub Metale i tworzywa sztuczne, w których można zgromadzić ewentualny nadmiar odpadów powstały w związku z tym jednorazowym wydłużeniem odstępu między odbiorami. Nadwyżkę odpadów można także gromadzić we własnych workach i wystawiać do odbioru w terminach wynikających z harmonogramu odbiorów. Wszystkie takie odpady zostaną odebrane w pierwszym terminie dla danej frakcji wynikającym z nowego harmonogramu.
Niezależnie od powyższego worki na Papier i Szkło są dostarczane sukcesywnie przez cały rok, przy odbiorze tych odpadów na zasadzie „worek za worek”.
Wykonawca odbioru odpadów wyjaśnił, że dokonane zmiany mają na celu poprawę terminowości odbioru i jakości świadczonych usług.
Za niedogodności wynikające z dłuższych przerw w odbiorze odpadów przepraszamy.
WAŻNE! ZASADY PRZYGOTOWYWANIA ODPADÓW DO ODBIORU
- Szczegóły
Prosimy o wystawienie przed posesję lub w miejscu do tego wyznaczonym (wskazanym w deklaracji) pojemników/zawiązanych worków z odpadami w dniu wywozu przed godziną 5:00 rano. Kartony niemieszczące się w worku należy złożyć na płasko i związać/skleić taśmą.
HARMONOGRAM ODBIORU W TELEFONIE - APLIKACJA MOBILNA
- Szczegóły
UWAGA! NOWOŚĆ!
Oprócz internetowego segregatora odpadów na stronie www, dodatkowo PreZero Bielsko-Biała S.A. - wykonawca usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu Bielska-Białej, udostępnił aplikację mobilną INFO PreZero, która również zawiera podobną funkcję. Ponadto, dzięki aplikacji możemy, po odpowiednich ustawieniach, otrzymywać powiadomienia o nadchodzących odbiorach odpadów z naszej posesji (harmonogram odbioru) oraz szereg innych informacji związanych z gospodarką odpadami w Bielsku-Białej.
Aplikacja INFO PreZero dla systemów ANDROID oraz iOS dostępna jest bezpłatnie w sklepach Google Play oraz App Store.
CZĘSTOTLIWOŚĆ ODBIORU ODPADÓW
- Szczegóły
Częstotliwość odbioru odpadów z posesji danego typu została określona w aktach prawa miejscowego (zobacz)
NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁE W ZABUDOWIE JEDNORODZINNEJ, A TAKŻE SZEREGOWEJ, JEŻELI ODPADY NIE SĄ GROMADZONE WE WSPÓLNEJ ALTANIE ŚMIETNIKOWEJ
a) PAPIER – 1 raz na miesiąc kalendarzowy,
b) SZKŁO – 1 raz na miesiąc kalendarzowy,
c) METALE I TWORZYWA SZTUCZNE – 1 raz na miesiąc kalendarzowy,
d) BIO – 1 raz na dwa tygodnie,
e) POZOSTAŁOŚCI PO SEGREGOWANIU – 1 raz na dwa tygodnie,
f) POPIÓŁ – 2 razy na miesiąc kalendarzowy w okresie od 1 października do 30 kwietnia oraz 1 raz na dwa miesiące kalendarzowe w okresie od 1 maja do 30 września,
g) meble i inne odpady wielkogabarytowe – 4 razy na rok kalendarzowy
NOWE ZASADY SEGREGACJI
- Szczegóły
Na czym polegają zmiany w segregacji - pobierz Zasady segregacji od 1 lipca 2018 roku - pobierz
W nowym, ogólnopolskim, obowiązującym (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów) od 1 lipca 2018 r. systemie gospodarowania odpadami wszystkie opady komunalne gromadzimy selektywnie według następującego schematu:
Odpady do odbioru sprzed posesji - w pięciu oddzielnych pojemnikach/workach (w zależności od rodzaju posesji):
- SZKŁO, czyli opakowania szklane ze szkła bezbarwnego i kolorowego, powstające w gospodarstwach domowych.
- PAPIER, czyli odpady z papieru, makulatura i karton.
- METALE I TWORZYWA SZTUCZNE, czyli surowce wtórne z metalu, plastiku, folii i innych tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe (np. kartoniki po napojach czy kartony po mleku), które zostaną dosortowane na poszczególne rodzaje tworzyw (PET z podziałem na kolory, PE, PP, HDPE, LDPE, PS, tetrapack, metale żelazne, aluminium itd.) na nowoczesnej linii sortowniczej.
- BIO, czyli odpady kuchenne ulegające biodegradacji, w szczególności resztki jedzenia, zużyte papierowe serwetki i ręczniki kuchenne oraz drobne rośliny doniczkowe (które trafią prosto do przemysłowej kompostowni), za wyjątkiem odpadów zielonych z ogrodu.
- POZOSTAŁOŚCI PO SEGREGOWANIU, czyli te, które nie mogą trafić do pozostałych pojemników, w szczególności zużyte środki higieniczne (pampersy, podpaski itp.), żwirek z domowej hodowli zwierząt (np. kota, chomika) wraz z ich odchodami, popiół z papierosów wraz z niedopałkami, zużyte jednorazowe worki do odkurzaczy, a także: ceramika, fajans, szkło kryształowe, okularowe, drobne akcesoria i przybory domowe z drewna, skóry, gumy (np. drewniane zabawki, klocki, kredki, farbki szkolne, gumki, piłki, koszyki wiklinowe, buty, paski skórzane oraz drobne tekstylia, za wyjątkiem odpadów zawierających substancje niebezpieczne (np. lakiery, rozpuszczalniki, gaz), elektrośmieci, baterii oraz innych odpadów, które należy oddawać do PSZOK
Dodatkowo, jeżeli powstają:
OBOWIĄZEK UMIESZCZENIA TABLICZKI Z NUMEREM PORZĄDKOWYM BUDYNKU
- Szczegóły
Przypominamy, że właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. Na tabliczce oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu.
Jednocześnie w przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu. Nieumieszczenie tabliczki na nieruchomości podlega zgodnie z art. 64 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń – karze grzywny lub nagany.
Zmiany od 1 lipca 2018 r. - OPŁATY I FORMALNOŚCI
- Szczegóły
UWAGA! NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI OD 1 LIPCA 2018 R. NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁE
NOWE WZORY DEKLARACJI OD 1 LUTEGO 2018 R.
- Szczegóły
UWAGA!
- W związku ze zmianą systemu segregacji odpadów obowiązującą od 1 lipca 2018 r. właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do złożenia deklaracji na nowym wzorze (DGO-2) w następujących terminach:
- do dnia 16 marca 2018 r.- dotyczy ulic, których nazwy rozpoczynają się cyfrą albo literą od „A” do „Ł”,
- do dnia 30 marca 2018 r.- dotyczy ulic, których nazwy rozpoczynają się literą od „ M” do „Ż”.
- Natomiast deklaracje obowiązujące do 30 czerwca 2018 r.(system SUCHE-MOKRE) właściciele nieruchomości niezamieszkałych składają na dotychczasowych wzorach (DGO-2) w przypadku zaistnienia zmiany.
NOWE STAWKI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI DLA MIESZKAŃCÓW - OD 1 LUTEGO 2018 R.
- Szczegóły
UWAGA!
Od 1 lutego 2018 r. zmianie ulegają stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych.
UWAGA! NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI OD 1 LIPCA 2018 R. NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁE
- Szczegóły
W związku z wprowadzeniem w całym kraju nowych zasad segregacji odpadów komunalnych u źródła zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19)., od dnia 1 lipca 2018 r. w Bielsku-Białej obowiązywać będą nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości niezamieszkałych.
UWAGA! WŁAŚCICIELE PSÓW!
- Szczegóły
W związku ze stwierdzonymi przypadkami pogryzienia przez psy pracowników przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne prosimy o bezwzględne stosowanie przepisów w zakresie zasad utrzymywania psów i innych zwierząt domowych (określonych w § 18 Regulaminu utrzymania czystości iporządku na terenie miasta Bielska – Białej – tekst poniżej), a w czasie odbioru odpadów komunalnych z terenu posesji o umożliwienie pracownikom Spółki bezpiecznego odbioru odpadów lub zmianę deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w części dotyczącej miejsca odbioru tychże odpadów na „przed nieruchomością” i każdorazowego wystawiania pojemników przed posesję w terminach zgodnych z harmonogramem wywozu odpadów komunalnych.
PODJĘTO UCHWAŁY ws. NOWYCH ZASAD SEGREGACJI OD LIPCA 2018 r.
- Szczegóły
W dniu 20 czerwca 2017 r. Radni Rady Miejskiej w Bielsku – Białej podjęli dwie uchwały
dot. gospodarowania odpadami: w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Bielska-Białej (pobierz uchwałę) oraz w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (pobierz uchwałę).
ZMIANY WZORÓW PEŁNOMOCNICTW DO PODPISYWANIA DEKLARACJI
- Szczegóły
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzorów zawiadomień o zmianie lub odwołaniu tych pełnomocnictw pobierz(PDF) », od dnia 1 marca 2017 r. obowiązują nowe wzory pełnomocnictw do podpisywania deklaracji.
Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji oraz zawiadomienie o odwołaniu tego pełnomocnictwa składa się organowi podatkowemu właściwemu w sprawach podatku, którego dana deklaracja dotyczy.
za gospodarowanie odpadami komunalnymi można pobrać ze strony http://www.czystemiasto.bielsko-biala.pl/zanim-podpiszesz-deklaracje.